geraldanette.reismee.nl

Ik hou van Holland!

Buenos tardes a todo,

Een kort berichtje van ons uit Buenos Aires waar we gisteren zijn aangekomen na 10 dagen Nederland. Het regent hier en het is koud... hadden we net zo goed nog even in Nederland kunnen blijven :-) ... Helemaal niet, want we hebben zojuist onze vlucht naar Vuurland geboekt om te beginnen aan onze Patagonie tour. Ben heel benieuwd en iedereen die we hier vragen over Patagonie krijgt zo´n verliefde glimlach op zijn/haar gezicht, dus we hebben hoge verwachtingen!

De afgelopen week washectischer dan de afgelopen zes maanden bij elkaar maar helemaal top! Het ´Hendrickx/ Valkema welkomstcomitee´ haalde ons af op Schiphol om vervolgens heerlijk bij te kletsen met iedereen en met name met veeleten, wantdat dan wij Nederlanders echt heel veel (en graag!). Brood met oude kaas(thankx Martijn en Loes!), worstebroodjes voor ontbijt, appelflappen bij de koffie, tussendoor een harinkje (of twee) happen en ´s avonds boerenkool, witlof, gehaktballen, rollade (echt heerlijk Henk!) afgetopt met vele glaasjes rode wijn, toastjes met van alles, Amarula (Nien ik denk dat ik hier een eeuwige verslaving aan over heb gehouden!)en cheese/onion chips met dipsaus... de kilos die er af waren, vliegen er zo wel heeeeeel makkelijk weer bij!

De accomodatie in Nederland washet beste tot nu toe in onze reis :-)All-inclusive Hendrickx Resort enCasa Valkema: we hebben genoten van alle goede zorgen, fenomenaal!

Uiteraard stond ons verblijf in Nederland geheel in het teken van de bruiloft van broertjelief en moest er tussen al dat eten door ook nog geshopt worden voor nieuwe kleding, schoenen etc. Heerlijk om na zoveel maanden sandalen en afritsbroeken er weer eens leuk uit te zien en lekker te tutten met de zusjes! :-)

De bruiloft was GEWELDIG! We hebben heel wat culturen gezien de afgelopen tijd maar Brabantse feestjes staan toch nog hoog op onze favorieten lijst. EnBram en Marloes zagen er ontzettend mooi, gelukkig en trotsuit - Bramz´n glimlach was de hele dag niet van zijn gezicht te krijgen!

Moe maar voldaan zaten we gisteren dus in hetvliegtuig naar Buenos Aires -op naar het volgende avontuur! Onze excusesvoor iedereen die we niet hebben gezien of gesproken -tot over een paar maanden en dan kletsen we extra lang met jullie bij:-)

Heel veel liefs en hasta lluego!

x Anette& Gerald

ps. Stefan,succes met de autocross zaterdag!

Jappie en Rennie

Hallo avonturiers,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Onze Marian is ook in Patagonie geweest. Vanuit Buonos Aires naar het zuidelijkste plaatsje Ushuaia terug door Chili enz. We weten het niet zo exact meer. Op dit moment backpacked ze met haar vriend door Vietnam, vanuit Cambodja. Ze zijn bijna 3 weken onderweg, dit is hun vakantie.
Ik zeg weleens tegen Hennie, het zit toch wel een beetje in de familie, Rennie en Hennie zijn achter achternichtjes geloof ik, die reizende kids.

Heel veel reisplezier en groetjes van
Jappie en Rennie

marianne W

Het vervolg van een nieuw avontuur. Ik wens jullie beide heel veel plezier toe en net zoveel genieten als de eerste ronde. Zie weer uit naar jullie reisverslagen. Geniet dan stiekem mee. Heel veel groeten marianne.

Bas Vlug

Hey Mr G. Moest nog aan je denken zaterdag toen ik na jaaaaaren weer eens op de trekker zat in het Noorden, haha! Veel plezier jullie bij de volgende uitdaging/avontuur. Laterzzzz Bazzzz

Sjoukje Pels Rijcken

Heeeeel veel plezier in geweldig Patagonie. Ik ben zo iemand met een verliefde blik wanneer het daar over gaat. Vergeet Torres del Paine niet, dat vond ik echt het aller aller aller mooist! Doe wel de de W loop - of meer. Met alleen een dagtochtje zie je niet genoeg.
Geniet ervan!!! XXX

Jessica van den Boorn

Ik realiseerde me dit weekend dat jullie idd de vlucht naar Buenos Aires achter de kiezen hebben. Helemaal top dat jullie richting Patagonië gaan, een van de mooiste plekken op aarde die ik ooit gezien heb. Tip: probeer om een plekje te krijgen op een expeditieschip, vanuit Ushuaia is het mogelijk en wordt het ook steeds vaker ad hoc aangeboden aan backpackers. Als jullie nog de kans krijgen om naar Peninsula Valdés te gaan moet je het zeker doen. Zóóó gaaf om daar Walvissen te spotten (Zuidkapers zitten daar) en als je mazzel hebt kun je op het meest oostelijke puntje orka's zien en je kunt super dicht bij de zeeolifanten komen (gepaste afstand houden aub, ze hebben een lage aaibaarheidsfactor) Vanuit Trelew is het mogelijk om (met een huurauto, let op, voldoende benzine in de tank want er is onderweg nada) naar Punta Tombo te reizen om daar Magalhaan Pinguins te zien.

Afijn, ik kan nog wel ff doorgaan want Patagonië is écht fantastisch. Vooral heel weinig mensen en heel veel mooie natuur. Als je een wandeltocht gaat doen, neem er dan de tijd voor. Je kunt heel makkelijk een aantal dagen een lusvormige tocht maken, alle compact eten is ter plaatse verkrijgbaar en water kun je gewoon uit de rivier halen en koken of chloreren.

Overnachtingstip Torres del Paine: Ecocamp Patagonia.

Nou, heel veel plezier. Oja, als je relaxed wil reizen en niet te duur: probeer de Jumbus eens! En in de supermarkten vinden jullie vast nog een uitdaging....lekker longetjes voor ontbijt? Het kan allemaal;-))

Groetjes,
Jessica

Alice

Hey lieverds,

Geweldig idee dat jullie ook in Zuid Amerika aangekomen zijn. Wij beginnen morgen aan de Inca Trail. Kan niet wachten ben erg benieuwd. Kijk ook of je in BA het cafe/ restaurant/ cd shop Notorious kan aandoen, wij hebben daar heerlijk gegeten en van Braziliaanse muziek genoten. Was echt de moeite waard. Dikke kus
Alice

Jos

Jullie zijn net op tijd weer weg, zoals je inmiddels wellicht hebt begrepen... Met een beetje geluk kun je nog een paar maanden aan je reis vastplakken, want rond ons continent wordt er voorlopig nog even niet gevlogen...

Mailer

ik ben nog niet zo oud,
en hou nog een feestje.
me oma en me mama maken 'ik hou van holland' voor mij.
een leuk spel dus voor iemands anders verjaardag

Hugo en Angelle

hehe eindelijk begonnen aan het eerste verhaal (we beginnen maar met Zuid-Amerika omdat we daar nu nog zijn en daarna beginnen we weer van voor af aan in Azie) en natuurlijk de eerste reactie :-). We hebben wel honger gekregen van dit verhaal en zin in de hollandse hap!
Op naar het volgende verhaal :-)
Groetjes Hugo en Angelle