geraldanette.reismee.nl

De moestuin groeit als KOOL!

Lieve allemaal,

Jullie denken vast, wat nu weer? Maar dit nieuws konden we jullie niet weerhouden. In januari stonden we op de vakantiebeurs met een stand van Villa Ticca. Niet alleen haalden we met het hele team meer dan 900 EUR op, maar ook hoorden we van Eduardo - de lokale manager van Villa Ticca in Quito en Peguche, dat de eerste lading groente per bus richting Quito was gegaan.

Mariska - een van de oprichtsters van Villa Ticca is momenteel in Ecuador, samen met zusjelief Marleen en stuurde ons deze week de eerste foto´s.

Het levende bewijs dat het goed gaat met onze (jullie!) tuin. Afgezien van een kleine rupsenplaag groeit alles letterlijk als KOOL! De kolen worden binnenkort geoogst en de kinderen van Peguche eten en drinken dagelijks al van de groente en het fruit uit de tuin. De maïs staat er ook redelijk bij, al doet die van de buren hetnog een tikkie beter...Van al het fruit is al flink wat sap gemaakt!

Rosa Linda - het oude vrouwtje dat naast de opvang in Peguche woont onderhoudt momenteel de tuin. Ze doet dit met veel liefde, maar we zijn nu toch ook druk op zoek naar een vaste tuinman. Deze kan alles regelmatig bijhouden, nieuwe aardappels poten en andere groente zaaienals dat nodig is. Daarnaast kan hij een oogje in het zeil houden. Er is namelijk jammer genoeg een fruitboom gestolen en dat moeten we natuurlijk zien te voorkomen in de toekomst.

We hebben grootse plannen voor het komende jaar. Over een paar maanden hopen we nog meer oogst en met name veel fruit, naar Quito te kunnen vervoeren. De moestuin is een belangrijk project. Niet alleen kunnen we op deze manier gezonde maaltijden aan de kinderen aanbieden, maar het kan de dagelijkse kosten van beide opvangen ook flink verlagen.

De groep kinderen (en daarmee de kosten) zijn sterk gegroeid de afgelopen jaren en daarnaast zijn prijzen van voedingsmiddelen in Ecuador de laatste tijd flink toegenomen. En met een goede tuin houden we maandelijks ook meer over voor andere dingen, een fijn vooruitzicht!!

Wij hebben inmiddels twee kindjes ‘geadopteerd' voor 35 EUR per kindje in de maand. Dit houdt in dat van ons budget iedere dag twee kinderen kunnen worden opgevangen, verzorgd en gevoed worden, en les krijgen. En voor een kijkje in de opvang, kijk even naar dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=K2mEUv4BQVo.

Mochten er onder jullie geïnteresseerden zijn om Villa Ticca voor langere termijn te steunen, DAN KAN DAT!! Graag zelfs! Alle bijdragen zijn welkom. En mochten er op werk mogelijkheden bestaan, Anette zit inmiddels in het bestuur en kan je een uitgebreid informatiepakket over bedrijfssponsoring van een vrijwilligersproject toesturen. Wij houden ons aanbevolen!

Nogmaals dank voor al jullie steun. We blijven jullie op de hoogte houden. En voor eventuele donaties :-)

Rekeningnummer: 591052024. Ten Name Van:Stichting Ninos de Waita Ticca te Rijswijk.

Liefs, Anette & Gerald

PS. Hoe het nu met ons gaat? We zijn inmiddels bijna vijf maanden terug. Wat gaat de tijd toch snel! Het normale leven is weer in volle gang, Gerald bij DGS Wijnkopers- een grote wijnimporteur, en Anette bij Fleishman-Hillard terug in de communicatie wereld! Na een tijd van wennen, hebben we het weer prima naar ons zin in het koude Nederland, al mag het nu wel gedaan zijn met de sneeuw :-) Tot snel!